راهنمای خرید کفش

راهنمای خرید کفش جورابی

کفش جورابی یکی از انواع کفش‌هاییست که در سال‌های اخیر تولید آن توسط برندهای مطرح کفش دنیا، مانند نایک و اسکچرز آغاز شده است. این نوع کفش به دلیل راحتی زیاد، به سرعت بین مردم به محبوبیت رسید. در ادامه در مورد دلایل این محبوبیت با شما صحبت میکنیم.

چرا کفش جورابی؟

دلیل اینکه این کفش ها به کفش جورابی معروف شده‌اند به خاطر جنس بافتنی و کشی این کفش‌‌هاست که سبب می‌شود پوشیدن آن راحت باشد و فرم پا را به خود می‌گیرد، درست مانند یک جفت جوراب، با این تفاوت که بافت ان ضخیم‌تر از جوراب است و به دلیل داشتن کفی، از پا به خوبی مراقبت می‌کند.

مزایای این مدل کفش

حتما شنیده‌اید که فرم پای افراد با یکدیگر متفاوت است. حتی دو پای یکنفر نیز ممکن است با هم از نظر فرم و شکل و اندازه تفاوت داشته باشد. به همین ترتیب قالب کفش‌ها نیز با هم متفاوت است و کفشی که برای یک نفر کفش راحتی به نظر می‌رسد برای یک شخص دیگر قابل تحمل نیست. کفش جورابی به دلیل داشتن حالت کشسانی روی هر فرم پا به خوبی می نشیند و به پا می‌چسبد بدون اینکه هیچ قسمتی را آزار دهد.

مزیت دیگر این مدل کفش گردش هوای بسیار خوب آن است به طوریکه پا داخل آن عرق نمی‌کند و بو نمی‌گیرد. در تابستان‌ها و در مناطق گرمسیر می‌تواند پاها را خنک نگهدارد، بر خلاف کفش‌های چرم طبیعی یا مصنوعی که تحمل گرما را طاقت فرسا می‌کنند.

بعلاوه کفش جورابی به دلیل ساختار ساده خود بسیار سبک است و در زمان طولانی پاها را خسته و فرسوده نمی‌کند. یک جفت کفش جورابی حدودا 500 گرم وزن دارد که در مقایسه با سایر مدل ها بسیار سبک است.

استفاده از کفش‌های جورابی نیز بسیار راحت است. زیرا این کفشها نیاز به باز و بسته کردن بند ندارند و به راحتی می‌توان آنها را پوشید یا از پا درآورد.

این نوع از کفش‌ها ( درصورتیکه با کیفیت بالا تولید شده باشند) به راحتی قابل شستشو هستند. کافیست با آب سرد و کمی مایع شوینده یا شامپو، با دست یا با ماشین لباسشویی آنها را بشویید تا درست مثل روز اول تمیز شوند.

معایب این کفش‌ها

اگر بافت رویه کفش به خوبی انجام نشده باشد ( مثلا به جای 10 نخ با 6 نخ بافته شده باشد) کفش روی پا کیپ نمی‌شود و پا داخل این کفش‌ها سُر می‌خورد و باعث ایجاد ناراحتی در انگشتان پا یا حتی پیچ خوردگی پا می شود.

این مدل کفش‌ها به دلیل نفوذ پذیری بالا برای استفاده در هوای سرد، هوای برفی و بارانی مناسب نیست و ممکن است باعث خیس شدن و یخ زدگی پای شما شود.

هرچند این کفش‌ها برای استفاده روزمره بسیار مناسب است اما به اندازه کافی پاهای شمارا امن نگه نمی‌دارد بنابراین برای کوهنوردی یا استفاده در هنگام کار در مشاغل خطرناک مانند جوشکاری اصلا و ابدا استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

انواع کفش جورابی

کفش جورابی بدون بند

این مدل ظاهری ساده و مینیمال دارد و با اغلب استایل‌ها همخوانی پیدا می‌کند

کفش جورابی بدون بند

کفش جورابی بندی

این کفش بند زینتی دارد. یعنی برای پوشیدن و درآوردن آن نیازی به باز و بسته کردن بندها نیست. بندها به این مدل کفش کمک می‌کنند تا ظاهر اسپرت‌تری پیدا کند.

کفش جورابی ساقدار

معروفترین آن متعلق به برند بالنسیگا است. این کفش به دلیل استایل خاص و راحت بودن، طرفداران زیادی دارد.

کفش جورابی ساقدار بالنسیگا

در خرید کفش جورابی به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. بافت رویه باید با 10 نخ انجام شده باشد نه کمتر

  2. کفش باید انعطاف پذیر باشد

  3. دوخت کفش نباید از دور آن مشخص باشد

    خرید کفش جورابی

  4. کفی کفش باید طبی باشد

  5. پا نباید داخل کفش سُر بخورد.

  6. پاها در داخل کفش نباید از ناحیه جلو یا عقب ذره‌ای احساس ناراحتی داشته باشد. کیپ بودن کناره‌های کفش، طبیعی است.

  7. دور زیری نباید آثار چسب پیدا باشد

  8. باید کفدوزی یا دوخت اشتروبل داشته باشد.

    کفدوزی کفش جورابی دوخت اشتروبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *